onsdag 16 februari 2011

Sjuka familjen.

Här är vi sjuka familjen.
Axel börjar vara lite bättre tur som är, men jag och Benny känner oss ganska slagna båda två.
Men jag är oerhört glad och tacksam över att mamma och pappa hjälpte mig städa helgen som var så vi inte behöver göra så mycket nu.
Jag är febrig och snorig och nyser som om jag går med ett peppar-kar under näsan.
Jag dammsög och plockade undan idag och trodde att jag skulle duka under. Men hade jag låtit det vara hade det bara blivit mer att göra till nästa dag, och vem vet hur gott man mår då.
Ikväll har jag även fixat efterrätt åt Axel, kokat ris till honom och morot som jag skurit i stavar som han kan få äta själv. Jag har även lagt bönor i blöt som jag ska koka i morgon.

Benny har precis gått iväg och bastat och Axel sover för, förhoppningsvis, natten.
Jag har stort förtroende för att han kommer göra det idag. Han var så avslappnad när han la sig så det brukar vara ett gott tecken. Inga magknip och verkade inte ha feber heller.

Nu ska jag göra mig lite te och gå och sätta mig och ta det lite lugnt i soffan.
Jag bör nog ta näs-spray också då hörseln försvunnigt igen tydligen.

Sköt om er mina vänner och ät mycket frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar