onsdag 9 februari 2011

Här tar vi stora steg frammåt.

Axel har testat att ta ett steg, ett i förr-förrgår och ett igår. Dock var det inte medvetet han gjorde det. Han höll i en leksak och såg en annan som han sträckte sig efter, och plöttsligt flyttades den lilla foten.

Det går dessutom utom-ordentligt bra med sovrutinerna nu. Samma dag som han tog det första steget insåg jag också att han sov 4 timmar i sträck när han hade gått och lagt sig.
Sen nästa kväll blev det 5 timmar och så i natt blev det 6 timmar oavbruten sömn!
Däremot gick det inte lika bra efter det han vaknat och druckit sin välling. Då blev det skit-kalas. Så det var bara att tappa upp ett litet bad och leta fram rena kläder till honom och sen blev det svårt att varva ner honom igen efter det. Men det går frammåt i alla fall.

Idag har vi varit på en uppfriskande promenad. Kallt som attan var det med det var skönt att lufta sig lite.
Hade varit ännu trevligare om jag tagit bättre vantar. Jag var korkad nog att bara ta tunna fingervantar.
Jag gick iväg till den ny-öppnade secondhand butiken som ligger i närheten av oss.
Hon försöker ha lite mer vitage kläder. Jag hittade såklart en massa jag ville ha, men höll mig i bordet en stund och insåg att jag inte hade råd att köpa de just nu.
Jag ska gå dit någon fler gång när det inte flyger malar från plånboken.

Väl hemma var det bara till att göra Axel mat och sen i ordning för att sova och göra mat åt mig själv.
Så han ligger nu och sover och jag ska ta och sätta mig och äta morots-soppa med apelsin kräm.
Ska bli spännande att se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar