måndag 28 februari 2011

Utmaningen, eller jakten på den rätta formen.

Här om kvällen satt jag och klämde och kände på min mage, så som de flesta av oss gör lite då och då.
Till min förfäran upptäckte jag att den hade ungefär samma konsistens som en lite knådad bulldeg.
Jag brukar inte bry mig så mycket om "livets" upp och ner gångar eftersom man har olika perioder. Men nu har det dratt iväg lite för mycket och det är dags att göra något åt saken.
Jag äter inte så fel, men jag rör mig inte så mycket som jag borde. Så lagom till att våren börjar knacka bakom fönster rutan har jag insett att jag måste ta saken i egna händer och lyfta på baken lite oftare, ta mig ut på promenader och träna hemma.
Så nu när jag söver Axel gör jag det med situps i sängen och så fick jag ett tips av Erika om plankan. Man ställer sig på underarmar och tår och ska stå rak.
Testade den nu för en liten stund sen och den tog där den skulle kan jag säga. Jag gjorde en test först och sen en på 30 sek. Ska börja göra några sådana om dagen. Har som mål att börja med 3 i alla fall för att öka på sen.
Så har ni några tips på andra bra, "lätta" övningar man kan göra hemma tager jag glatt emot dessa.
Så nu är jakten igång på att hitta formen igen och baka ut den där degen, för det handlar inte så mycket om vikten utan mer om att fasta till det.
För annars kommer oundvikligen snart den där kommentaren att komma;
- Å jag ser att du är gravid!
- Nä, jag är bara tjock.

Och som det står på min kära sambos underarm, Det går då rakt inte!

Så nu på listan står:
Sittups
Benböj
Plankan
Promenad

Men jag behöver fler. Hjälp mig =)

1 kommentar:

  1. Jag brukar göra "tåhävningar" när jag borstar tänderna :) bara stå rakt upp res dig på tå upp och ner, gärna utan att sätta ner hälen helt i golvet mellan! 100 st går snabbt :) Snygga vader är alltid trevligt!

    SvaraRadera