tisdag 22 februari 2011

Idag har det varit mamma grupp här hemma.
Köket fullt av fina bäbisar och trevliga fruntimmer.
Vi pratade barn, bajs, matvanor och en massa annat.

Jag kände efter att ha varit sjuk och trött mer än en hel vecka var det en mycket välbehövd dos av tjej snack jag fick. Så nu känner jag mig laddad och glad igen.
Jag bjöd på bröd som Benny bakade i söndags, hade dock inte så mycket pålägg men det var uppskattat i alla fall. Kärleksmums och Cookie Muffins jag bakade i veckan och Äppel-Mazarin kaka jag hade i frysen.

Nu har jag precis lagt Axel för natten.
Han har badat.
Jag sjöng i en burk och Axel dansade i vattnet.
Men plöttsligt stannande han.
Jag hann fundera på om jag inte sjöng tillräckligt bra och bytte låt.
Men Axel dansade inte längre.
Han koncentrerade sig.
Och med ett brak kom det ut, där bak.
Ett byte av badvatten och en avskjöljning så var vi igång igen.
Jag gjorde frisyrer på honom.

Sen tog vi på de mysiga kläderna.
Tog upp nappen och Mr.Panda.
Sjöng Sov du lilla videung, Blinka lilla stjärna. Först på svenska sen på Engelska.
Sen lade jag ner mitt lilla sovande fjun, strök honom över håret, viskade godnatt, sov gott och dröm sköna drömmar, och slog på musiken.

Han skulle nog ha sovigt ganska gott ett bra tag om jag inte varit så korkad att jag lämnat telefonen bredvid honom, med ljudet på högsta volym.

Så nu har jag sövt om honom igen. Inte lika smidigt denna gång. Nu med en hel del mer sjungande, vaggande och vankande. Men nu sover han iaf igen.
Mobilen är på tyst och bredvid mig.
Nu ska jag spela ett litet spel, dricka lite grönt te och mysa.

Ha det bra.
MaD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar