onsdag 5 januari 2011

Skit dag. Ett bortspolat inlägg.

Det var någon dag sen nu, det skulle ha kommit in via mobilen, men jag skickade det fel, så jag skriver om det här och nu istället...

Det var en riktig skitdag.
Eller det började på natten, det var en riktigt tung natt.
Axel vaknade i ett och knorrade och vred och vände sig för han hade ont i magen.
Så det blev mycket skump, hump, vyssja och hyssja, klappa magen och trösta.
Men det ville inte ge med sig.
Sen kom morgonen.
Jag hade lagt honom bredvid mig så han kunde klättra runt och vrida och vända på sig och veta att vi var i närheten.
Då släppte han bomben.
Splutt och prutt. Mera klämde han på. Han lutade sig över min mage och tog i.
Äntligen släppte det.
Men medan han klämmer på känner jag en oroväckande värme växa kring min mage.
Jag har en kort konversation med min sambo.
- Benny! Ta honom under armarna.
- Vadå då?
- Han läker...

Benny bär raskt in honom i badrummet och jag tar mig upp och försöker att inte röra i något.
Lite som en  inte nudda sängen lek.
Axels sörja har droppat utanför och återfinns nu på golvet, på min mage, i mitt hår, mina pyjamas byxor, och såklart över Axel och hans kläder.
Så den morgonen började vi med ett bad, och Benny fick äran att torka golven.

Men såklart slutar inte skitdagen där.
Axel hade mellandags rea på sitt bajs. Allt skulle bort.
Så när han senare sitter och äter tar han i igen, och åter igen fyller han upp och utanför. Men denna gång fångar i alla fall hans stol upp det.

Dagen fortsatte i samma tecken och jag tror vi gick igenom fyra klädombyten.
Men nu verkar det ha rättat till sig och Axel är nöjd och glad igen.

Nog med skitsnacket nu.

1 kommentar:

  1. Bättre att det kommer ut och man är glad :)
    Hoppas bara du hunnit tvätta så du har några ombyten. Annars finns en maskin till förfogande på malmudden om det krisar.
    Kram

    SvaraRadera