lördag 1 januari 2011

Den Strålande Julen och glittrande Nyåret

Tiden har rusat fram. Julen har varigt och farit.
Under julen var vi nere i Skövde med Bennys familj och firade. Det var jätte trevligt.
Resan var lite speciell dock, vi åkte tåg. Och som välkänt är hade SJ lite problem. Lite...
På vägen ner reste vi i över 30h. På tåget tycker jag ändå att de styrde upp det ganska bra...men i Stockholm däremot blev vi tvugna att invänta bussar... 
Nå, vi kom ju fram efter många om och men och väl framme så bodde vi med Bennys pappa Rune.
Julen firade vi hemma hos Anna, där dom hade fixat enkom till mig, tunnbröd, så jag kunde doppa den Norrlänska varianten av dopp-i-grytan, eller blöta som vi också kallar det. Och för den som inte gillade risalamaltan, fanns där mumsig pannacotta :) Så jag kände mig väl omhändertagen.
Vi hann även besöka Elin, och en sväng förbi Alf och ett kort stop hos Annika. Där jag även hann tappa ut mobilen ur fickan när jag besökte damrummet, och vi skulle till tåget.
Tur som är har jag en rask, snygg och snäll pojkvän som åkte och hämtade den åt mig ;)
Tågresan hem gick bättre med enbart 3h försening, men då fick vi åka tåg hela vägen.

Det var kul att vara borta men oj så skönt att komma hem.
Vi åkte och hämtade Holger, dan innan nyår, från sin kollo vistelse i Rian hos kära mor och far. Där hade han mått gott.
Nyåret firade vi i Boden med underbara Julia och Robert. Vi gjorde ett litet knytis och vi stod för köttet.
Jag lagade till en fylld älg-file och de stod för det goda runt omkring.
Ett väldigt bra avslut på 2010 och en underbar början på 2011 =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar