söndag 30 januari 2011

Axel 8 Månader



Igår blev Axel 8 Månader.
Tiden rusar fram och snart har han varigt ute i stora världen lika länge som han var i min mage.

Axel vägde i Tisdags 10.25 Kg och var ca 70.5cm lång. Har 8 synliga tänder och fler på väg.
Kläder är lite av ett gissel. Om det är lagom i ben och armar är de för tajta, och är det lagom om magen och rumpan, ja då är det för långt i benen och armarna.



Han är en äventyrlig liten kille. Snabbt tar han sig frammåt. Än så länge kryper han de längsta sträckorna och så resar han sig mot bord och andra saker för att hitta något spännande att dra i, tugga på och undersöka.
Han släpper allt oftare taget och står själv.
Han är inte längre någon surfare utan börjar vara en stabil och reslig liten plutt.



Han gillar mat. Helst av allt hemlagad. Den smakar bäst och gärna med älgkött.
Apelsin och mandarin är mumsigt, helst när man äter den själv.

Sömnen börjar hitta en sorts balans och hans sov-kompis är Mr. Panda.
Men vissa dagar funkar det inte alls. Men i det stora så funkar det mycket bättre än tidigare i alla fall.



När han är pigg är han tystare och koncentrerar sig på sitt uppdrag. Lek.
Han pladdrar mer när han börjar vara trött. Då säger han pappa och liknande pappa ljud, till mitt stora förtret ;)
Men jag är ändå hans goa mamma. Mig myser han med och söker skydd och tröst hos.
Saker han gillar är att bada, titta på lampor, dra i sladdar, ge sig ut på egenhand och dra i saker man inte ska dra i och när man busar med honom.



1 kommentar:

  1. Krama lillgubben från mig. Och det är inte långt till Boden om du vill ha utflyktsmål.

    SvaraRadera