lördag 27 november 2010

Mycket på Hjärtat idag.

Fotograf, Benny
Ja, så var det äntligen dags. Dagen jag har gått och laddat för

Har legat och vridit och vänt på mig på morgon och tänkt att jag skulle sova ordentligt så jag är ut-sövd, utvilad och pigg som en liten nypon-ros för ikväll. Men sömnen gled som ifrån mig hela tiden. Jahapp tänkte jag, då går jag väl upp och morgon-myser istället.
Så nu har jag kokat mig te och tagit på mig varma mys kläder.
Ska ta och renskriva lite saker idag.

Nu fick jag hicka igen. Hade det igår kväll också.

Sen ska jag laga klart maten. Gjorde preppet på den igår så det borde gå galant. Oroar mig lite dock, att tänk om jag misslyckas med smakerna eller tänk om det blir för lite mat.
Det borde inte bli fel på smakerna då det redan nu är ganska bra smak, och maten borde räcka till. Annars får man väl fylla upp med bröd och efterrätt. Värre än så är det ju faktiskt inte.

Å så gott det är med te. Lägenheten är helt mörk och tyst, och jag får lite jul-känsla faktiskt. Om jag orkar och har tid imorgon så ska jag ta fram advents-pysslet.

Hänt i veckan:
Tisdag var vi hemma hos fina Julia och Robert och vardagsmyste en kortis. Passade även på att låna deras palt-gryta.

Onsdag bokade jag in att gå på stan med härliga Erika. Får hemskt dåligt samvete dock, då saker och ting drog ut på tiden, som det vanligt vis gör men jag glömmer alltid bort det, och blev försenad som vanligt. Men det blev en härlig dag på stan med ett depå stop på Mat&Prat. Kaffe och Te till de vuxna och mat till söt-grynen. ;)

Torsdag laddade jag för en helvetisk städnings mani, men efter att äntligen ätit frukost, sovstunden var in prickad och jag hade börjat städa lite grann, kastar jag ett öga på veckans schema. Ops, BVC kl 15.30. Ingen bil, noll koll på bussarna, hunden hade bara gjort morgon-kiss och var nödig.
Så städplanerna lade jag på hatt-hyllan och packade ner barnet, en flaska åt den samma, klädde på Holger sin jacka och tog även med en filt åt honom, så traskade vi iväg mot Vårdcentralen.
Var osäker på hur lång tid det tar att gå dit så jag räknade på 1h. Rätta svaret var 40-45min med den vägen jag tog.
Upptäckte sen att jag tog en omväg, men vi kom fram i alla fall. Till och med lite före utsatt tid.
Men stackars Holger frös ju. Inte kunde jag lämna honom utanför så länge. Trots jacka och filt. Så jag frågade kvinnan i receptionen vänligt och snällt i fall att Holger kunde komma in och vänta någonstans eventuellt.
Fotograf, Benny.
Ja i tamburen borde han ju kunna vänta tyckte hon. Jättebra tyckte jag, men hann inte ens jubla så kom en annan kvinna och blängde på oss och sa till den snälla kvinnan i receptionen, ja men i så fall måste du ju fråga alla som kommer in om de är allergiska....
Så för att citera vad en smart, begåvad och mycket vacker kvinna brukar säga, (Erika) Skit Pannkaka.
Och vad kan man göra. Det är ju en vårdcentral så hon hade ju rätt... Men innom mig använde jag ett annat fulare namn än kvinna på henne...
Men hur som haver så hade receptionist kvinnan mer empati i sitt hjärta, (jag önskar henne en hel hög med paket under granen i år, den andra kan få kol..) så hon gick och pratade med farbror doktor och barnmorskan, och dom kortade ner sin fikarast, rara som de var och tog emot oss på en gång. (Kärlek till Lotta och Bobbo. Dom borde också få massvis av paket)
Så Holger inte behövde vänta i en halv evighet.
Trots det så frös vår lilla pluttis galet mycket när jag kom ut till honom igen. Så efter att ha tagit den kortare vägen hem (15-20min) bäddade jag ner honom bredvid mig i soffan under en yllefilt. Där mös han :)

Fredag kom Tyra och vi hade pyssel kväll tillsammans. Tok mysigt hade vi det.
Och nu är vi här och klockan har nu hunnit passera 8.30. Dvs en skapligt normal tid.
Ska ta och plocka undan pysslet från igår och duka fram frukost.
Tyra har kommit upp hon med och har hållit Axel glad nu en lång stund så jag har kunnat skriva klart.
Underbara Tyra. :) Pöss på dig gumman.

Så till nästa gång. Kram och ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar