lördag 20 november 2010

Livspussel.

Var nog en av de mer happlavinkade kvällarna på länge igår.
Benny var tvungen att jobba över så då hann inte jag in till ams. Jag hade förberett middagen för kvällen, en stek... men jag misslyckades med timingen på den, (inte Bennys fel dock.) så den fick konsistensen av en disksvamp.
Eller nej, den var inte ens så mjuk...
Så vi åt bara sås (som kanske blev en aning för tjock, men i jämförelse med köttet var det kungamat) och potatis.
Ska koka köttet mört idag till smörgåsmat istället och såsen får en glad Holger till kulorna. :)

Sen skulle Axel sova eftermiddags luren, men lurade oss totalt. Han vaknade av magknip blev övertrött och så var det med den.

Samtidigt hade vi också tvättstugan. Ett måste då det var slut på både det ena och det andra i förnödenhets lådorna. Axel hade slut på bodys, men tur som var fick vi av fina Erica en hel uppsättning med snygga nya out-fits från London så han klarade sig en stund längre.

Så när vi väl fått Axel att somna och äntligen hade tid för varandra och fredagsmyset, var kl 00. Då var vi hungriga igen, eftersom potatis och sås inte håller en mätt så länge och väldigt trötta.
Mina halsmandlar var tok-svullna igen så att äta en smörgås fanns inte med på kartan, men hungern drev på mig och i mitt sökande fann jag Axels barnmat.
En burk med aprikos och päron.
Den lade jag beslag på.
Tog mig också den lille groggen för att jaga bort halsontet och te. Benny tog smörgås och oboy.
Vi tog även fram spelet; Den försvunna diamanten.
Och trots att vi tror spelet och tärningen var riggat, vann jag med en stor hög med ädelstenar och diamanten. Så i det stora hela blev jag helnöjd med kvällen.

I natt sov Axel inte alls bra. Vaknade med jämna mellanrum av pruttar som skulle ut och magknip.
Själv lyckades jag faktiskt sova lite mer i natt än jag gjort tidigare och halsen var lite snällare än den varigt. Så kanske att det börjar bli bättre. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar