onsdag 17 november 2010

Full Warp Speed Ahed!

Dagen så här långt har innehållit svullna halsmandlar, ungefär som om två mindre länder, ungefär som Togo och Haiti, flyttat in i min hals. Men i natt var de som kontinenter så jag anser att det är hanterbart än så länge. 

Axel har börjat kunna somna in själv vilket är helt underbart, dock så vaknar han i ett då tänderna håller på att tränga fram. Både uppe och nere är det fyra tänder på väg. Vissa mer än andra. 
I underkäken lyser redan en av de små tänderna som ett litet isberg. Där uppe har hugg-tänderna just kikat fram och framtänderna ligger och kliar.
Därför trappar vi nu ganska hårt ner på amningen, då han inte kan låta bli att bita till ibland.. Så nu är det välling, gröt och andra pure-er. Men han är lika glad för det :)

Jag har gått runt med dammsugaren idag och jagat bort på-trängande små stäpp-löpare som rullat fram över golvet och efter mig har jag haft en liten Axel i hasorna...
Jag lade honom i vardagsrummet på liggunderlaget med en leksak och tänkte att han skulle underhålla sig själv en liten stund medan jag tog golvet som vi brukar göra. Men Axel hade andra planer och has-kröp snabbt som en liten iller efter mamman i hela lägenheten. Jagade mammans fötter och ville hålla i slangen och sladden. Mammans lilla hjälpreda. 

Nu har han somnat in och jag sitter och väntar på att min kära karl ska komma hem från jobbet och göra mat. Jag har plockat fram och bestämt att det ska bli hans berömda, pasta med bacon sås. :) Gott gott. Sen röstar jag för mys-kväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar