onsdag 17 november 2010

Att välja minemalism.

Hur väljer man minemalismen? Skulle vara så underbart att ha den där avskalade inredningen, skippa allt lull lull och ha enkla rena ytor. Lättstädade. Men vad väljer man då bort?
Jag älskar ju de där varma små  kärleksförklaringarna som man förvarar runt omkring sig. Skulle kännas så kallt utan dem.
Men det känns som att livet skulle bli enklare med den där svenska avskalade inredningen. Mindre prylar som samlar damm, och kanske att man skulle kunna köpa lite dyrare grejjer istället för många små?
Jag vill hitta den där gyllene medelvägen med lagom mycket lull lull..
Just nu känns det som att hemmet håller på att sluka mig levande. Jag får inte ordning på tingen. Hittar inget riktigt hem för alla pinaler och när inte jag vet var det skall vara, hur ska då övriga familjemedlemmar veta hur man det ska vara? Men samtidigt vill jag ju inte välja bort heller.

Om man skulle kunna kombinera dessa två vore det ultimata. Färg, funktion och mysfaktor.


Nä, jag ska ta mig i kragen och rensa bland sakerna och vara hård med mig själv. Har ju lyckats bra med garderoben faktiskt. Nu har jag bara det jag kan, och vill använda kvar i den.
Så nu ska jag bara lyckas sälja det jag plockade ut och har jag inte gjort det om ex antal dagar/månader så skänker jag bort det till bättre behövande.
Ska göra det samma med inredningen. Ut med det som bara samlar damm, och styr upp det jag verkligen gillar.
Var sak på sin plats och packa undan det som inte tillför något till hemmet.
Ska ta mig en funderare på det där och vilken stil det är jag egentligen är ute efter.
Tycker det är snyggt hemma hos andra med det där avskalade enkla, stilrena, snygga. Men jag är lite mer kaotisk i min läggning och vill ha ett färg-gytter, med pinaler som berättar vem man är. Plus att jag vill att det visar hela familjen. Inte bara min stil, utan att även Benny syns i inredningen.
Nåja jag har ju ett helt liv att lista ut den ekvationen med.
Nu ska jag dricka upp den sista skvätten te och sen blir det städa av.

1 kommentar:

  1. Oj, vad Axel skulle gilla det mysiga rummet på 2a bilden. Massor att titta på. :)

    SvaraRadera