tisdag 19 april 2011

Projektet

Känner att jag börjar få tillbaka lite energi i kroppen efter torr perioden. Om det beror på vitaminerna jag köpt och som jag flitigt druckit varje dag eller att jag varit ute och promenerat även denna dag, men jag känner mig inte lika urholkad och dränerad i alla fall.

Så idag tog jag tag i mitt kärleks projekt och försökte nysta ut var jag lämnade av.
Jag har ingen aning om vart jag slutade så jag började om kan man säga.
Vad jag pratar om är boken. Det börjar vara dags att verkligen avsluta projektet. Boken är ju egentligen klar, så att jag inte bara tar och fixar de sista detaljerna.
Ska försöka sätta mig en liten stund varje dag när Axel sover och arbeta på den.
Så kanske i år att den får komma iväg till något förlag och se om den är värdig eller om jag får ha den som min egen lilla stolta skapelse.
Så idag började jag med att läsa den igen och försöka lura ut hur långt jag tog mig med korrigeringarna senast.

Nu ska jag sätta mig och kika lite Solsidan, käka naturgodis och dricka te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar