söndag 10 april 2011

Musik, kropp och själ.

Jag har alltid älskat musik. Det är ganska svårt att inte älska musik egentligen, den berör oss på olika vis, sätter oss i olika sinnesstämningar och tar oss tillbaka till olika minnen, drömmar och äventyr man varit på.
 Musikstilar som man gillat genom åren är som fotspår i snön som man kan följa och se vilken person man har varit och vilken man är.

Idag blev jag sugen på en låt jag brukade lyssna på förut på morgonen när man ville mysa igång sig. Sittande med en te-kopp och titta ut genom fönstret.

Planet Funk - Chase the sun
Den är mysig, glad och sorglig på samma gång. Den spinner iväg mina minnen till hemma på Rian när vi skaffat parabol och vi hade fått musik-kanalerna och jag brukade ha igång VH-1 och MTV och så spelade dom den här.
Jag tyckte den var helt underbar och dansade precis sådär fritt som man gör när ingen ser en.
Det var vackert väder ute och jag visste att den låten för evigt inpräntad i min själ förknippad med frihet, lycka, dårskapoch tårar man vägrat gråta för man valde att vara stark istället.

Jag har sökt som en dåre på nätet nu och äntligen hittat videon. Det är inte hela men det är i alla fall rätt variant.
Jag bjuder på den så får ni skapa er egen relation till låten.
Enjoy.

http://www.myspace.com/video/sector/planet-funk-chase-the-sun/29786513

1 kommentar:

  1. nostalgi:D han me radion är rätt lik Christer eller?? ;)

    SvaraRadera