tisdag 14 december 2010

Madde Kväll

Madde Kväll nr 2.

Benny har just åkt iväg till Boden med Axel och H-dog. Jag sitter här hemma och funderar på vad jag ska göra.
Jag kan ju i stort sett göra vad jag vill...
Men frågan är, vad vill jag då?

Just för stunden är jag hungrig då lunchen blivit aningen bort prioriterad idag. Så på spisen står en kastrull med vatten till pastan och så ska jag värma på grytan jag gjorde förra veckan. God men pepprig till tusen.
Men sen då?
Jag får nog återkomma i detta senare när jag är mätt och belåten. Då brukar man kunna tänka bättre.

Måste erkänna att jag känner nog allra mest för att bara krypa upp i soffan med min mat, slå på något trevligt att titta på och bara mysa.
Natten var ganska jobbig. Axel kunde inte sova. Han grät och skrek. Han hade troligtvis ont i magen och jobbade på att trycka ut det, men det var ingen position som verkade fungera.
Men idag släppte proppen. 2 gånger till och med.

Mitt pyssel som jag började med för nån dag sen är klart nu, bilder kommer senare ;) Inget jag kan visa nu.... Men jag blev väldigt nöjd måste jag säga. Bättre än jag trodde det skulle bli.
Så nu är det klänningen jag skulle vilja få ihop, men jag tror det får nog kanske bli senare i livet. Tror inte jag kommer ha tid. Men den som lever får se.

Nu är snart pastan klar. Jag kör nog på min mysa plan och så en kopp med hemma-gjord varm choklad på det sen.... Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar