tisdag 7 december 2010

Känner skaparglädje =)

Ikväll är det Madde kväll. Det betyder att cirka i två timmar är det bara jag som gäller. Benny får ta hand om Axel så jag kan syssla med precis vad jag vill. Ta ett långt bad, pyssla, skriva, sitta vid Internet eller åka iväg någonstans.
Jag har så många valmöjligheter att jag inte riktigt vet vad jag ska välja!
Men till att börja med ska jag skissa på ett mönster.
För i fredags var jag och lämnade tillbaka en långklänning som jag kom på att jag inte behövde, men sen på vägen tillbaka bara "råkades" jag trilla in på Olssons Tyger, där hittade jag genomskinlig vaxduk till bordet så jag kan ha dukar utan att dom blir alldeles grötiga, men så gick jag längre in i butiken och bara "råkades" hitta stuv-hörnan med tygerna på rea... Och såklart hittade jag helt underbara måste ha tyger, som bara skrek Madde.
Och vad har jag för planer på att sy... Jo, en långklänning...

Av de här två tygerna blir det en klänning. Ska skissa på ett mönster om hur jag ungerfär vill att den ska se ut. Jag har en ganska klar bild av nederdelen... Överdelen är jag inte riktigt säker på ännu.







Ska försöka hinna klart innan Jul... Kommer dock inte skriva vilken jul då jag vet hur snabb jag brukar vara....;)
Av dessa ska det bli toppar, lite i stil med Desigual, fast med min stämpel :)
MaD

Nu ska jag köra lite städning medan Axel sover en snutt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar