fredag 10 december 2010

Hänt i veckan och Skitsnack!

Axel är fortsatt sjuk. Han har fått en elak hosta på natten så när han ska sova pallar vi upp med kuddar så han får halvsitta.

Vi åkte in idag för att läkaren skulle få lyssna på hjärta och lungor då det tydligen går mycket lunginflammation just nu, men inget sånt här i alla fall så det var skönt. Men vi fick Bricanyl utskrivet för att han ska kunna andas bättre på nätterna.
Vi vägde honom också idag och nu väger han 9,5kg. Vi är som ying och yang jag och han. Han går upp och jag går ner ;) Jag gillar denna balans.

Tydligen blir barnen risiga i magen av denna förkylning också, blev varnad på BVC när jag var in sist och jag är rätt glad att jag var förberedd på detta...
I morse när han hade ätit sin frukost och jag skyfflade i mig min, började han göra välbekanta ljud och miner.
Jag fortsatte att skotta i mig mina flingor och mjölk medan tillfälle fortfarande fanns och Axel fortsatte att producera.
När min gosse verkar vara klar ägnar jag en större uppmärksamhet än att bara hålla han med leksaker och äta min frukost.
Det första jag lägger märke till är att på hans stol, är det en märklig brun fläck....
Aj aj aj tänker jag och sänker min blick....
Då ser jag att även på mattan, på sidan av stolen är det även där en brun fläck. Större.
Så min kära son har lyckats bajsa så det runnigt ut på sidan av blöjan, ner efter hela hans stol, och till mattan som ligger på sidan av stolen....
Det är ganska skillat måste jag säga.....
Så jag tar stolen med barn och allt och bär in hela ekipaget i duschen.
Väl inne i duschen skalar jag av mitt barn hans kläder och spolar av det som behövs, sen tager jag blöjan och skall lägga denna på sin rätta plats, men den rätta platsen infinner sig inte riktigt efter mina planer utan blöjan, med dess innehåll trillar ur sop-korgen och ner över 2 av Bennys jakt-tidnigar....
Dessa finns inte kvar längre. Kanske ganska förståeligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar