fredag 6 maj 2011

Igår var vi till Växhuset, eller öppna förskolan, som det är.
Det var kopiöst mycket folk. Jag fick lämna vagnen utanför då det inte fick plats inne i förmaket.

Förra gången jag var dit glömde jag att ta med mig mat till Axel, så denna gång garderade jag mig med 2 matburkar, en banan och så frukt burkar och flingor så vi inte skulle behöva störta hem i matkris.
Och det första jag ser när jag kommer in genom dörrarna är en pappa som frenetiskt letar igenom skötväskan för att sedan med hängande öron medge till sin vän att han har glömt att ta med sig en matburk till sitt barn.

En liten del av mig skrattade till då det var som att se sig själv förra gången och självklart sa jag till honom att det är lugnt, du kan få en av mina, jag tog med extra.
Så det blev en glad pappa och ett glatt barn som slukade fisk och potatis grytan i ett hej. Så det var kul.

Axel storm trivs där. Han tycker det är vansinnigt spännande att få leka och utforska och titta på de andra barnen, åka i rusch kanan  och pilla på alla konstiga saker.
Och jag får sitta stilla ett lite längre tag, prata med folk och dricka te.
Igår hade jag även med mig boken så jag hann arbeta en hel del på den med.

Sen efter att ha varit där till de stängde, (de stänger 13.30-14) satte jag Axel i vagnen och han slocknade så fort vi kom ut genom dörren.
Det är relativt ovanligt så jag passade på att besöka en nyöppnad butik och fyndade lite olika saker.
Det är en loppis butik där man får hyra bord och kränga sina grejjer.
Så jag hittade ett par capri-byxor, muggar med en kanna och en kaffe-kvarn.
Sen kom jag på att jag på att behövde prata med banken så då stannade jag till där och avslutade med en runda på Coop innan jag vände hem igen.

Och nu idag har jag försökt avsluta städningen som jag har hållit på med hela veckan, men storkoken har avlöst varandra vilket inte riktigt gör att köket visar upp sin bästa sida, men jag tror jag börjar närma mig ytan igen.
Vi har även varit ute en sväng idag och Axel har fått gå ute själv och gunga i lekparken.
Spännande saker.

Nu ska jag hälla upp en varm kanna med grönt te då jag fryser och filten är i tvätten. Sen ska jag sätta mig i soffan och kika TV för andra gången denna vecka.

Ha det bra
Fredags kramar från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar