måndag 23 maj 2011

Bad Mum Award

Tror jag kvalat in för ett äkta bad mum award.
Axel har börjat vakna oftare på nätterna igen och vill ha mer välling på nätterna.
Jag har som bara tänkt att det är tand-sprickningen och förkylningen som gjorde att han blev lite extra gnällig.
Och eftersom han har druckit mer välling har jag även blivit tvungen att byta blöja på honom mitt i natten då den annars hängde ner till fotknölarna, trots liggande ställning...
Men igår läste jag på förpackningen till vällingen, vi har bytt välling sort till en annan och det föll mig aldrig in att den skulle doseras annorlunda..
Men det skulle den.
Där den andra vällingen skulle ha 4 mått skulle den här ha nästan 3 gånger så mycket...
Stackars svältfödda barn, inte undra på att han vaknar av hunger då när mamman sätter honom på diet och han äter dåligt på dagarna också när tänderna är så besvärliga.

Känns ju extra grymmt när vi ska iväg till BVC i veckan och besikta honom också.
Nå, nu har jag ju lärt mig i alla fall.
Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar