onsdag 23 mars 2011

Hopp om livet

Nu är jag äntligen lite bättre. Är inte helt bra men inte långt ifrån.
Blev magsjuk i Söndags, vaknade på natten av att jag mådde illa och sen gick det bara utförs.
Kan inte komma ihåg att jag någonsin varit så magsjuk. Det åkte åt båda hållen.
Inte kul alls.
Sen på Söndag morgon åkte Benny iväg och skulle hänga upp torr-kött och skotta tak och kom tillbaka vid ett-tiden med nypon soppa åt mig.
Jag är ganska glad att Tyra var här kan jag säga annars hade Axel fått spendera ganska mycket tid i sin säng den dagen.
Hon var super duktig och höll ett öga på Axel när jag bad henne göra det.
Efter Benny kom hem var jag säng liggandes, jag försökte få i mig små munnar med vatten eller soppa men lönlöst. På kvällen hade jag lyckats få i mig en halv liten kopp soppa.

Måndag åkte Benny iväg och lagade bilen och sen åkte han till Kiruna. Jag var väl måttligt nöjd över det men den behövde lagas upp så att vi inte blir utan bil. Måndagen fick jag i mig två fiskpinnar och en näve bär.
I tisdags fick jag i mig ett mål mat och nu idag verkar det gå ganska bra att äta. Men tar det väldigt lugnt.

Men nu idag som sagt börjar jag våga tro att jag kanske kan sticka ut näsan genom dörren igen. Idag kunde jag dricka första koppen te sen i Lördags. Så nu börjar det vara tecken om att jag är en människa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar