söndag 30 oktober 2011

På det första gäller det..

I morgon börjar jag arbeta igen.
Då har jag en introduktions dag. Räknar med att jag kommer vara trött, sliten utpumpad men exalterad.
Jag köpte en smothie för morgondagen med tröttheten i beräkning, så får den hjälpa mig att piggna till om hjärnan slappnar av.
Och i kväll planerar jag på att knyta mig tidigt.
Känns lite grann som att jag har första skoldagen imorgon, att jag ska få inspektera och syna mina nya klasskamrater och slutligen se vilken plats jag kommer få.
För av någon anledning verkar man alltid få en ny plats när det är en grupp med nya människor.
Men jag tror jag brukar hamna vid, smårolig, trevlig, fundersamma på borderlining till galenhet- facket. Vilket passar mig utmärkt. Det ger som lite spelrum. Jag fastnar inte i den roliga. Jag blir inte heller den tysta fundersamma nästan lite tråkiga och inte heller den där jobbigt överdrivet galna människan, men jag brukar vara snäppet över det svenska lagom.
Men som sagt, det får jag märka imorgon, när jag kommer in med väskan i hand och möter mina nya fränder.

Igår var jag vi och firade, Axels kusin, Gustav på dagen, för att han fyllt 4. Från mig, Benny, Axel och Tyra blev det en radiostyrd Polisbil.
Den väsnades lite mer än planerat, men det fiffiga är att om föräldrarna ledsnar på den kan batterierna råkas försvinna spårlöst ett tag.
Men där bjöds det på kakor tårta och kaffe som vi smorde kråset med.

På kvällen tog jag mig en sväng till Tibro och hälsade på Emma och Thomas.
Man vet att man är hos bra folk när man kan dissekera en film, skratta åt våldtäkts män,  halloween bus och kommunernas säregna förmåga att lägga pengar på fula konstverk till rondellerna.
Otroligt trevligt att man kan träffa dem lite oftare nu när vi ska bo här nere.

Och idag har vi avverkat en dag på Maxi och Coop. När jag kom hem var jag så slut i huvudet att jag höll på att tippa omkull.
Men nu, lite vårrullar och en dusch senare känns det som att jag kommer klara mig i alla fall till kl 19. :)

Så helgens sammanfattning = Tok Bra :) Hade jag bara haft mina pojkar med mig hade det varit underbart. Men nu får jag istället chansen att upptäcka Skövde på egen hand. Vilket är ganska mysigt det med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar