lördag 9 juli 2011

Om Axel och Livet i Smått

Här i föräldra-landet springer dagarna om varandra och framstegen som Axel gör är och blir bara större och större.
Axel har nu 8 framtänder och 4 kindtänder och 2 st hörntänder som kikar fram och resten är på G, sen har han bara kvar de sista 4 kindtänderna innan tänderna tar en lång efterlängtad paus....

Han har kommit in på dagis och tycker att det är ett toppen ställe. Just nu är det sommarlov så han får bara gå dit när både jag och Benny jobbar.

Här om dagen lärde han sig att klappa händerna, han kan dricka ur vanliga glas och så har han upptäckt att man kan ta sig upp på olika saker. Inte bara klättra upp utan man kan till exempel klättra upp i soffan, sätta sig på stolar och ta sig upp ur badkaret, vilket han inte får men såklart försöker göra i alla fall bara för att han upptäckt att han kan.
Vi går även på pottan och gör bort det mesta av utkomsterna där och ibland kläcker han ur sig ordet kiss! när det strilar ut och så ser han alldelens upplyst och glad ut när han säger det, som att hela världen är alldelens glasklar för han vet att det heter kiss.
Och så har han lärt sig vad en hund är, och när han ser en bild på den härmar han hunden. Bov vov vov!

Vi har hunnit med att ha ögoninflammation hela bunten, vissa såg värre ut än andra... Mina ögon svällde upp så det såg ut som att jag knuffat till någon medlem i HA och gått förlorande därifrån.. så jag pratade med vårdcentralen, och läkaren tittade på mig, frågade om jag blivit biten av något elakt litet kryp och sen sa hon att jag behövde medicament då jag verkade ha en delux variant av ögoninflammationen.
Nå efter viss behandling och mycket baddande så verkar vi må bättre i alla fall.

Jag och Axel passar på att bada på Arons-badet när vi får chansen och i övrigt ta till vara på tiden vi har tillsammans innan jag hittar mig ett arbete.

Det finns så mycket jag vill få ner på pränt om vår underbara lilla pojke. Som pussas och busar och upptäcker saker dagarna i ända. Jag både längtar och fruktar för att han ska bli äldre. Jag vill se vad han har tänkt bli för en liten filur men samtidigt önskar jag att han kunde vara liten och gossig och mysig hela tiden. Men samtidigt är jag otroligt nyfiken på vad han ska lära sig härnäst.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ville bara tala om att jag tycker att det är toppen att du bloggar så vi på avstånd kan följa lilla Axels framfart.

    Kramar från Anna

    SvaraRadera