tisdag 11 december 2012

Jul-Rus

Dagarna rusar fram i rask takt och jag har planer för nästan alla av dem.
Julklapparna blir klara en efter en, pyntet är uppe och jag går runt med julsånger i huvudet.

Har kommit igång med pysslandet också nu när jag faktiskt har tiden till att syssla med det i olika former.
Som till exempel så har jag skrivit på boken ganska intensivt och har inte så mycket kvar på den. (Igen)
    Jag hade egentligen skickat iväg den för att få den utskriven, men medan jag väntade fick jag kall svettningar och ångest, och började fundera på allt jag hade kunnat göra bättre.
Så när det gått en tid kände jag att jag faktiskt skulle gå igenom den en sista gång och den är nu till och med någon sida längre och känns faktiskt lite bättre.

Om inte allt för lång tid bär det upp till Norrland.
Jag längtar efter att få träffa mamma och pappa och kära släkten. Ska bli så mysigt.
Har funderat över packningen nu i flera veckors tid men blir inte mycket visare för det, kommer nog bli något jag slänger ihop i sista minuten i alla fall.

Idag har jag städat, putsat och fejat. Pysslat med jul hemligheter en hel massa annat, och så har vi haft besök av en av Bennys arbetskamrater.
Chrille, han har köpt en av våra bilar. Så vi skrev papprena idag, fikade och åt lite mat.
Så nu ska jag ta och avrunda denna kvällen för imorgon blir det nya äventyr.
Imorgon ska jag nämligen laga de kvarstående hålen i mina tänder. Hade 4st när jag var på undersökningen, har lagat två, så med enkel mattematik kan vi lista ut att jag har två kvar.  Yey mig.... Men skönt att få det överstökat innan julen och innan jag har det allt för svårt att luta mig baklänges med stormagen.



Godnatt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar